Revisiting Zarathustra amb Joan Vidal Sextet a l'Ateneu de Sant Just el 6 de maig de 2016

Doncs un 6 de maig que tardaré en oblidar. Dia del meu aniversari que es va completar amb aquest magnífic concert però que va començar amb un dinar al Rubell de Monistrol de Calders i on ens hi vam trobar na Joana, David, Miquel, Joan i Jesús i Pedrina. Un gran dinar on l'esperit del Jazz no va deixar de ser-hi en tot moment. Després d'això cap a casa i a preparar-nos pel gran concert de la nit, el que van fer en Joan Vidal Sextet i del qual en presentaven el disc enregistrat al Vimseum de Vilafranca del Penedès, on jo també hi vaig assistir en un dia passat per un xàfec important, i on van enregistrar el projecte de la mà del mestre Ferran Conangla i ajudants i amics diversos. 

A Sant Just hi vam anar també "Els Mosqueters del Jazz", tots quatre....Carlos Sampietro, David Carreras, Joan Recolons i jo mateix, essent-ne l'únic en conèixer el projecte. Tot i haver-hi estat en el dia de l'enregistrament i haver-ho gaudit, haig de dir-vos que en aquesta ocasió ho vaig gaudir molt més. És evident que la música que escoltava la recordava, tot i no tant els magnífics moments, moltes vegades íntims que vam viure. Em va donar però la mateixa impressió inicial pel que fa a la definició del projecte com a definitivament parit per un baterista pel fet dels molts canvis rítmics en la majoria de composicions. Una música derivada de l'obra de R. Strauss dedicada al llibre de Friedrich Nietsche "Així parlà Zarathustra" i que Joan va saber re-interpretar amb mestria i delicadesa. 

M'imagino que devia pensar també amb els intèrprets que després ho havien de brodar, la qual cosa deu facilitar molt la tasca productiva de la composició. Pensar que el que composes després ho tocaran Gabriel Amargant, Martí Serra, Marco Mezquida, Adrià Plana i el substitut Martin Léiton (de Miguel Serna), doncs et deu tranquil·litzar de manera total alhora que encoratjar en anar-ho parint cada vegada millor. Aquest és un projecte acabat de sortir del forn, amb dos o tres concerts i potser algun més i amb el disc sí, sortit de la fleca. Un disc que em va donar l'amic Joan tot i esperant la oportunitat per posar-lo al Jazz Club de Nit.

Vam estar-nos bocabadats i enlluernats tota l'estona, de fet des dels inicis (al menys jo) i ja ben bé al final, tot i desitjant escoltar un tema més, ens en van oferir dos i un dedicat a qui això escriu. Un "Happy Birthday Tuset" que em va arribar a l'ànima, i l'altre, tot i recordant-los els desitjos d'en Valentí Grau quan ell el demana a la Nova Jazz Cava, (Au nens, toqueu un Blues), van repetir un dels temes de l'obra dedicada a Zarathustra que ves per on també està parida en aquest format, de Blues. 


Els aplaudiments van ser ferms i consistents en totes les interpretacions individuals i en acabar els temes, col·lectives, i així va ser també en el definitiu tema, moment en el qual els vaig anar a veure i agrair el detall tot i convidant-los a beure cava en el restaurant de baix. Allà que hi vam anar tots plegats i allà que ens en vam beure tantes com tres, entre set o vuit, músics i mosqueters. Una cloenda magnífica d'un aniversari, (també el del Carlos) que no hauria pogut acabar millor. Gràcies amics. Gràcies a tots per les felicitacions.
Miquel Tuset i Mallol.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada